سار نیوز
.:: اَلّلهُمَ عَجِِّل لِوَلیِِّکَ الفَرَج ::.
 

کتابخوانی مهمترین فرایند در فعالیتهای کانون پرورش فکری

به گزارش سارنیوز به نقل روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در این جلسه گفت: کتاب و کتابخوانی محور اصلی  فعالیت های کانون هستند که طبق آن سایر فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی بروز می یابد.
گرجی افزود: توسعه ی فعالیت های این هفته از ضروریات برنامه ریزی است که می بایست توسط کارشناسان اداره کل و مراکز فرهنگی و هنری کانون در استان جدی گرفته شود.
وی از برگزاری نمایشگاه کتاب،  معرفی و نقد کتاب، تقدیر از برگزیدگان عرصه ی کتاب و کتاب خوانی کانون در گروه اعضا، مربیان و مراکز به عنوان مهمترین عناوین فعالیت این هفته یاد کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در بخش دیگری از صحبت های خود با توجه فرم اعلام نظر اعضای شورای فرهنگی کانون های سراسر کشور نسبت به برگزاری جشنواره های رضوی در این کانون و نحوه ی برگزاری کیفی آن افزود: با تدابیر صورت گرفته از سوی مدیر عامل کانون و تدوین این پرسشنامه از سوی معاونت فرهنگی می توان با خرد جمعی به برگزاری کیفی و محتوایی جشنواره های رضوی کانون پرورش فکری
دست یافت.
گرجی، برگزاری سه دوره جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی و همچنین برگزاری اولین جشنواره ی ملی مشاعره و شعر خوانی رضوی را بر به عنوان یک دستاورد بزرگ در کانون پرورش فکری مازندران قلمداد کرد و از ایجاد کمیته ی محتوایی در هر جشنواره به عنوان اصلی ترین رکن برگزاری این گونه جشنواره های رضوی یاد کرد.
این مسئول همچنین از برگزاری شانزدهمین جشنواره ی نمایش عروسکی ویژه ی اعضا در سال 94 خبر داد و افزود: جشنواره های استانی و منطقه ای آن نیز قبل از در استان ها برگزار خواهد شد.
وی بر این اساس تاکید کرد: ضرورت برنامه ریزی و آمادگی مراکز جهت شرکت در این جشنواره نکته حایز اهمیتی است که از هم اکنون باید برای آن برنامه ریزی نمود.
وی در این خصوص خواستار آن شد تا کارشناس مربوطه شیوه نامه های مرتبط با این جشنواره را به مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران ارسال نماید.
گفتنی است در این جلسه با رای اعضای جلسه  عناوین پیشنهادی مدیریت تخصصی جشنواره های رضوی کانون مورد بررسی قرار گرفت که در آن حضار به اجرای یا عدم اجرای این جشنواره ها رای دادند./

برگزاری جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی در ساری

به گزارش سارنیوز به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در اولین جلسه دبیرخانه جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی در سال 92 گفت: این کانون از ظرفیت بالایی در برگزاری این  جشنواره برخوردار است.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی با اعلام این خبر افزود: پس از سه دور برگزاری جشنواره قصه گویی رضوی و با توجه به ظرفیت های موجود در این کانون می توانیم شاهد موفقیت بیشتری به نسبت  جشنواره های قبلی باشیم.
وی اظهار داشت: نوع تعامل و ارتباط مستمر دبیرخانه با همکاران سراسر کشورمی بایست در برنامه ریزی های این جشنواره تدبیر شود تا بتوان به توفیق بیشتری نایل آمد.
وی با تشریح اهداف این جلسه اضافه نمود:  این کانون از یکسو مسوول برگزاری جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی است و از سویی دیگر می بایست با دبیرخانه سایر جشنواره های رضوی کانون همکاری و تعامل داشته باشد.
گرجی با اشاره به موضوعات 16 گانه جشنواره های رضوی کانون پرورش فکری در سراسر کشور خواستار توجه جدی همکاران خود در این خصوص شد.
دبیر جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی یادآور شد:  متناسب با موضوعات تعریف شده جشنواره های 16 گانه کانون، پیگیری فعالیت و مشارکت مراکز فرهنگی و هنری کانون استان  به هریک از کارشناسان دفتر استان محول می شود که امید است شاهد حضور موثر اعضا و مربیان در این جشنواره ها باشیم.
وی با بیان اینکه حضورو مشارکت در جشنواره های رضوی دارای ارج و قرب الهی است، تصریح کرد: این جشنواره ها می تواند باعث رشد و بالندگی فرهنگی در میان اعضا و مربیان کانون نیز شود.
توجه و ترغیب مربیان و اعضای کانون به حضور گسترده و تشویق آنان در این خصوص از جمله اقداماتی است که گرجی مورد تاکید قرار داد .
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران، رویکرد این جشنواره ها را متناسب با برنامه های کانون عنوان نمود و گفت: فعالیت در این بخش ضمن آنکه باعث ترویج معارف رضوی می شود به عنوان یک فعا لیت فرهنگی، هنری و ادبی می تواند در مراکز کانون مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در خصوص واگذاری جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی به کانون پرورش فکری استان اصفهان افزود: این رویکرد بر اساس سیاست های دفتر مرکزی کانون پرورش فکری است که هر3 سال یکبار،  دبیرخانه جشنواره های رضوی در کانون با سایر استان ها جابجا می شود.
وی هدف از این امر را، ترویج معارف رضوی در سراسر کشور، گسترش فعالیت های رضوی در تمامی کانون های کشور، پرهیز از یکنواختی و ایجاد تنوع در برگزاری و نیز مشارکت گسترده ملی عنوان نمود.
 

  • تاریخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:,
  • رييس سازمان حج و زيارت در گفت‌وگويي تحولات انجام شده در حوزه خدمات رفاهي و تسهيلاتي را به صورت كامل

     

    رييس سازمان حج و زيارت در گفت‌وگويي تحولات انجام شده در حوزه خدمات رفاهي و تسهيلاتي را به صورت كامل تشريح كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد موسوي، رييس سازمان حج وزيارت در گفت‌وگويي گفت: از آغاز سال 91 تاكنون حدود يك ميليون نفر بويژه در روزهاي پاياني سال 91 و آغازسال 92 (در قالب سفرهاي نوروزي) به كشور عراق اعزام شدند.
    وي افزود: ما امسال افزايش سه برابري ظرفيت اعزام در ايام نوروزي داشته ايم .كاهش قابل توجه هزينه سفر تقريبا تا 50 دلار (در سفرهاي هوايي 10% و در سفرهاي زميني 15% ازكل هزينه ها صرفه جويي شده است.).
    حجت‌الاسلام موسوي خاطر نشان كرد: در زمينه تامين وعده هاي غذايي زائران ايراني در عراق نيز به موازات ساير خدمات رفاهي دستاورهاي خوبي از جمله استفاده از گوشت گرم به جاي گوشت منجمد و وارداتي درآشپزخانه‌هاي مركزي، تسريع در عمليات توزيع غذاي روزانه به زائران در محل هتل ها با استفاده از خودرو‌هاي ويژه بجاي چرخ دستي هاي سابق ان داشتيم.
    وي الزام مديران هتل هاي طرف قرارداد به نصب و راه اندازي دوربين هاي مدار بسته باامكان ضبط تصاوير در راستاي حفظ امنيت زائران و نظارت بيشتر بر كاركرد بخش خدماتي هتل ها،الزام تمامي هتل‌ها به خريداري و نصب وسايل اطفاي حريق ،الزام تمامي هتل‌هادر خصوص تبديل پنكه‌هاي سقفي به اسپيلت (داراي گرمايش و سرمايش) ،فراهم ساختن زمينه دسترسي به اينترنت رايگان در لابي هتل‌هاي درجه الف و ب ، را از جمله اين خدمات دانست.

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,
  • برگزاری مجلس عزاداری فاطمیه در مؤسسه قرآنی بهشت رضوان اهل بیت(ع) ساری

    بمناسبت سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام الله علیها مجلس عزاداری و گرامیداشتی با حضور دانش آموزان مقطع ابتدائی و جمعی از اولیاء و کارکنان مؤسسه بهشت رضوان اهل بیت ساری در محل همین مؤسسه برگزار شد.
     دز این مجلس عزاداری برادر مهدی محمدیان از کارشناسان حوزه ضمن بر شمردن ابعاد شخصیتی و برکات وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها در خانواده و جامعه اسلامی از این بانوی دوعالم باعنوان حجت الله یاد کرده و با استناد به فرمایش امام حسن عسکری علیه السلام ایشان را حجت خدا بر ائمه اطهار و ضامن اتصال به سرچشمه وحی دانستند.
    در ادامه برادر میثم نجفی دقایقی را به مرثیه خوانی در سوگ صدیقه اطهر زهرای مرضیه پرداختند 

  • تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
  • سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران

     

    سرپرست سازمان اردویی راهیان نور مازندران از سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران واقع در شهرستان نکا خبر داد.

     

    خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران احمد زلیکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا بیان داشت: فضای ایجاد شده در مزار دو شهید گمنام نکا در حاشیه نکارود در واقع بعنوان فضای راهیان نور شهرستانی است که می‌تواند تداعی‌کننده منطقه جنگی در شلمچه و.. باشد.

    وی با بیان اینکه دو شهید گمنام 19 و 24 سالن مدفون در این مکان نیز از اروندرود به این مکان آمده‌اند، خاطرنشان کرد: این مکان مقدس با ایجاد ماکت‌های مصنوعی از منطقه جنگی، جوانان را با فضای معنوی سفر معنوی راهیان نور آشنا می‌کند.

    زلیکانی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در جوار شهدای گمنام نکا ابراز داشت: ما در قالب برنامه‌های گوناگون برنامه‌هایی تحت عناوین هفته بسیج، هفته دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر و یادواره شهدا، یاد و خاطره شهدای عزیزمان را گرامی می‌داریم و هر سال نیز به فضای فرهنگی آن نیز افزوده می‌شود تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را که هر روز و هر ساعت آن برایمان ارزش فرهنگی و دینی دارد بیشتر اشاعه دهیم.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
  • دستگیری ۲۰ امام زمان قلابی در قم طی یکماه

     

    دستگیری ۲۰ امام زمان قلابی در قم طی یکماه

    اخیرا در شهرهای مختلف کشور افراد منحرفی که بعضی از آنها سابقه رمالی در پرونده ی خود دارند به دروغ ادعای مرتبط بودن با امام زمان (عج) را میکنند و با سوء استفاده از احساسات مردم سعی می کنند آنها را منحرف کرده و اهداف شوم خود را القا کنند .

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ؛ عمده ی این افراد که بی سواد هستند در چند سال گذشته اقدام به سوء استفاده از عنوان ارتباط با امام زمان(عج) کرده و مردم را به سمت و سو های مشخص شده دشمنان اسلام می بردند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شده اند

    اما در چند ماهه گذشته برخی از این افراد دستگیر شده که آزاد شده اند ادعای جدیدی کرده که خودشان امام زمان هستند. یک منبع آگاه اعلام کرد که در یک ماهه گذشته بیش از بیست نفر با عنوان مدعین دروغین امام زمان در مسجد مقدس جمکران دستگیر شده اند

    برخی از افراد منحرف قصد داشتند در آستانه عید نوروز وبا استفاده از شلوغی مسجد مقدس جمکران قم به مهدویت و امام عصر (عج) توهین کنند که خوشبختانه نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند.

    بیشتر افراد دستگیر شده ارتباط خود را با برخی عناصر ضد دین خارج از کشور اعلام نموده اند این افراد در زندان هم ادعاهای واهی خود را تکرار می کردند.

    برخی از این امام زمان های قلابی دستگیر شده که تیمی هایی را در سطح مسجد مقدس جمکران قم داشته اند با ایجاد شبهه در رابطه با مهدویت قصد تخریب حضرت ولی عصر (عج) را داشته و می خواستند به ساحت مقدس امام عصر(عج) توهین کنندکه خوشبختانه با هوشیاری به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در مسجد مقدس جمکران و در محوطه حیات مسجد در حین جو سازی و طرح ادعاهای واهی دستگیر شده اند ..

    اکثر این افراد دستگیر شده در یک ماهه گذشته در قم که تعداد آنها بیش از ۲۰ نفر است ادعا کرده اند خود امام زمان هستند. این افراد به دنبال شیادی و کلاهبرداری هستند و قصد فریب دادن عوام را دارند و عمده ی آنها سابقه دار و قبلا نیز به جرایم مختلف در زندان بوده اند .

    به گزارش افکار نیوز

  • تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:,
  • بازدید امام جمعه کیاسر از کمیته امداد این شهر

    حجت الاسلام تیموری امام جمعه کیاسر از اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهر بازدید کرد.


    به گزارش روابط عمومی کمیته امداد شهرستان ساری مرتضی ناعی رئیس اداره کمیته امداد کیاسر با بیان گزارش عملکرد این نهاد در بخش چهاردانگه از تحت حمایت بودن تعداد 1669 خانوار و 4123 نفر در بخش چهاردانگه خبر داد. وی با اشاره به خدمات متنوع این نهاد در این منطقه محروم رئوس این برنامه ها را توانمند سازی از طریق اشتغال پایدار و بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان اشتغال ذکر و اضافه نمود در سال 91 تعداد 300 نفر جهت دریافت تسهیلات اشتغال به بانکهای عامل معرفی شدند که بخشی از این تسهیلات مربوط به طرحهای مشاغل خانگی بوده و با توجه به ظرفیتهای بالقوه منطقه برای رونق درآمد زائی در خانوار مورد تأکید می باشد و به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.

    حجت السلام تیموری امام جمعه کیاسر نیز با اشاره به نظرات مردم عملکرد این نهاد را در منطقه ستودنی و قابل تقدیر دانست و اضافه کرد : امام علی (ع) حکومت را برای خدمت به محرومین قبول کرد و امام راحل نیز در بدو پیروزی انقلاب به فکر محرومین بود و این نهاد را تأسیس کرد تا این قشر مورد توجه باشد و مبادا مورد غفلت واقع گردد.

  • تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:,
  • قسمتی از خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیسی در ممالك اسلامي

    درمسئله بی حجابی زنان باید کوشش فوق العاده به عمل آوریم
    تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر، مشتاق شوند.
    باید به استناد شواهد ودلایل تاریخی ثابت کنیم که
    پوشیدگی زن ازدوران بنی عباس ، متداول شده
    ومطلقا سنت اسلام نیست.مردم همسران پیامبر را
    بدون حجاب می دیده اند وزنان صدراسلام
    درتمام شئون زندگی ، دوش به دوش مردان ،
    فعالیت داشته اند.پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسيعی
    از میان رفت ،وظیفه ماموران ما آنست که جوانان را
    به عشقبازی و روابط جنسی نامشروع با زنان
    تشویق کنند و بدینوسیله فساد را درجوامع
    اسلامی گسترش دهند.لازمست
    زنان غیر مسلمان
    کاملا بدون حجاب، ظاهر
     شوند تا زنان مسلم ازآنان تقلید کنند.
    خاطرات مسترهمفر جاسوس انگلیسی در ممالك اسلامي،ترجمه دكتر محسن مؤيدي،ص84
     امام صادق علیه السلام:شیطان های اطراف مومنان ،
     بیشتر از زنبورهای پیرامون گوشت است.
     بحارالانوار:81/211/27

  • تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
  • آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور/چالوس همچنان پر ترافیک

    رئیس مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از ترافیک سنگین در ابتدای جاده چالوس خبر داد.

    خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت ترافیک جاده‌های کشور/چالوس همچنان پر ترافیک

    سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: برابر گزارش های دریافتی هم‌اکنون ترافیک در جاده‌ کرج چالوس از میدان امیرکبیر تا کیلومتر 5 این جاده سنگین گزارش شده است.

    وی در ادامه گفت: همچنین در استان قزوین محورهای  قزوین- رشت، قزوین- زنجان و قزوین- کرج و در استان خوزستان محور اندیمشک به خرم‌آباد بار ترافیک نیمه سنگین است.

    مهماندار گفت: همچنین محور یزد-طبس و سیرجان به بندر عباس دارای بار ترافیکی نیمه سنگین است و سایر جاده‌های کشور از ترافیک عادی و روان برخوردار است.

    نقل از خبرگزاری فارس

  • تاریخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    sarnews

    محمدعلی صنیعی

    sarnews

    http://sarnews.loxblog.com

    سار نیوز

    کتابخوانی مهمترین فرایند در فعالیتهای کانون پرورش فکری

    سار نیوز

    سار نیوز تلاش می کند تا با انعکاس اخبار و رویدادهای مهم قدم کوچکی در شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات بردارد سایت خبری و اطلاع رسانی

    سار نیوز